ການ​ຈັດການ​ຂ້າມ​ວັດທະນະທຳ​ໃນ​ເອອີ​ຊີ ​ແລະ ປະເດັນເລັ່ງດ່ວນໃນການພັດທະນາ ASEAN SMEs - dokhukcolumnist

Post Top Ad

Responsive Ads Here

วันอังคารที่ 1 ตุลาคม พ.ศ. 2556

ການ​ຈັດການ​ຂ້າມ​ວັດທະນະທຳ​ໃນ​ເອອີ​ຊີ ​ແລະ ປະເດັນເລັ່ງດ່ວນໃນການພັດທະນາ ASEAN SMEs

26-09-2013-B-3-mekong column



ຄວາມແຕກຕ່າງໃນດ້ານແນວຄິດກ່ຽວກັບການເມືອງການປົກຄອງ ຍ່ອມສົ່ງຜົນຕໍ່ແນວຄິດແລະ ນະໂຍບາຍຕ່າງໆ ກ່ຽວກັບການຄ້າແລະ ການລົງທຶນທີ່ອາດຈະແຕກຕ່າງກັນເຮັດໃຫ້ຕົກລົງກັນໄດ້ຍາກໃນດ້ານສາສະໜາແລະ ພາສາ ກໍ່ມີຄວາມແຕກຕ່າງກັນບໍ່ວ່າຈະເປັນ ສາສະໜາພຸດ, ສາສະໜາອິດສະລາມ, ສາສະໜາຄິຣສແລະ ອື່ນໆແລະ ພາສາຂອງຊາດຕ່າງໆ ກໍ່ມີຄວາມແຕກຕ່າງຫຼາກຫຼາຍ​ ​ແຕ່ພາສາກາງຂອງອາຊຽງຄື ພາສາອັງກິດ ຊຶ່ງປະເທດທີ່ມີຄວາມໄດ້ປຽບໃນດ້ານການໃຊ້ພາສາອັງກິດແມ່ນ ປະເທດມາເລເຊຍ, ສິງກະໂປງແລະ ຟິລິບປິນ ສ່ວນປະເທດຫວຽດນາມແລະ ກຳປູເຈຍ ນັ້ນກໍ່ພັດທະນາທັກສະການໃຊ້ພາສາອັງກິດໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວ
ມີການເປີດໂຮງຮຽນສອນພາສາອັງກິດຫຼາຍໆແຫ່ງ​ ​ແລະ ຄົນຫວຽດນາມ ລວມທັງຄົນກຳປູເຈຍ ກໍ່ລົງທຶນ​​ໄປກັບການຮຽນພາສາອັງກິດແລະ ໝັ່ນພັດທະນາທັກສະຂອງຕົນເອງຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງເພາະຮູ້ວ່າໂອກາດທີ່ຈະໄດ້ວຽກດີເງິນເດືອນສູງຂຶ້ນ ຢູ່ກັບຄວາມສາມາດໃນການໃຊ້ພາສາອັງກິດ ສ່ວນປະເທດລາວເບິ່ງຄືຍັງເຄື່ອນໄຫວຊ້າກວ່າຄົນອື່ນໂດຍໃນພາບລວມທັກສະພາສາອັງກິດຂອງຄົນລາວຍັງຕ້ອງພັດທະນາອີກຫຼາຍເພື່ອໃຫ້​​ເທົ່າທຽມກັບເພື່ອນບ້ານ
ໃນການຈັດການຂ້າມວັດທະນະທຳໃຫ້ປະສົບຄວາມສຳເລັດນັ້ນ ສິ່ງທີ່ຈຳເປັນຢ່າງຍິ່ງທີ່ນອກເໜືອໄປຈາກພາສາທີ່ໃຊ້ຕິດຕໍ່ກັນກໍ່ຄື ຄວາມຮູ້ຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບວັດທະນະທຳຂອງຄົນຊາດອື່ນ ຊຶ່ງຈະເປັນປະໂຫຍດຢ່າງຍິ່ງໃນການພິຈາລະນາກົນລະຍຸດໃນການເຈລະຈາຕໍ່ລອງ ແລະ ການດຳເນີນທຸລະກິດຮ່ວມກັນ ຫຼື ລະຫວ່າງກັນ ສິ່ງທີ່ຕ້ອງລະມັດລະວັງຢ່າງຍິ່ງຄື ຕ້ອງບໍ່ເບິ່ງທຸກສິ່ງທຸກຢ່າງຈາກມຸມມອງຂອງຕົນເອງແຕ່ພຽງຝ່າຍດຽວ ແຕ່ພ້ອມທີ່ຈະເປີດໃຈຮັບຟັງຂໍ້ມູນ ແລະ ຄວາມຄິດເຫັນຈາກອີກຝ່າຍໜຶ່ງ ແລະ ໃຊ້ເວລາພະຍາຍາມທຳຄວາມເຂົ້າໃຈລະຫວ່າງກັນ
ນອກຈາກນີ້ ຍັງຕ້ອງສະສົມປະສົບການໃນການຕິດຕໍ່ກັບຜູ້ຄົນຈາກຫຼາຍຊາດຫຼາຍພາສາ ແລະ ຫຼາກຫຼາຍສາຂາອາຊີບ ເພາະວິທີການທີ່ໃຊ້ໄດ້ຜົນໃນປະເທດໜຶ່ງໆ ຫຼື ກັບຄົນຊາດໜຶ່ງ ອາດຈະໃຊ້ບໍ່ໄດ້ຜົນຢ່າງດຽວກັນ ເມື່ອນຳໄປປະຕິບັດໃນອີກບ່ອນໜຶ່ງກໍ່ເປັນໄດ້ ທັງໆທີ່ເຮົາອາດຈະເບິ່ງວ່າທຸກຢ່າງຄ້າຍຄືກັນໜ້າຈະໃຊ້ກົນລະຍຸດ ຫຼື ວິທີການຄືໆກັນໄດ້
ແຕ່ອາດເກີດຄວາມຜິດພາດຂຶ້ນແບບຄາດບໍ່ເຖິງ ສຳລັບການຈັດການຂ້າມວັດທະນະທຳໃນ AEC ສິ່ງທີ່ສຳຄັນທີ່ສຸດຄື ການສ້າງຄວາມສຳພັນທີ່ດີ ລະຫວ່າງກັນໂດຍມີພື້ນຖານຕັ້ງຢູ່ບົນຄວາມເປັນມິດ ຄວາມໄວ້ເນື້ອເຊື່ອໃຈລະຫວ່າງກັນ ຄວາມຊື່ສັດຕໍ່ກັນ ແລະ ຊ່ວຍເຫຼືອຊຶ່ງກັນ ແລະ ກັນໃນການເຮັດທຸລະກິດ ເພື່ອຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນໃນໄລຍະຍາວ ເຖິງວ່າບາງຄັ້ງມຸມມອງ ຫຼື ວິທີການອາດຈະແຕກຕ່າງກັນໄປ ແຕ່ທ້າຍທີ່ສຸດແລ້ວຄວາມສຳພັນທີ່ດີຈະຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດປະສົບຄວາມສຳເລັດໃນການດຳເນີນທຸລະກິດຮ່ວມກັນໄດ້ໃນທີ່ສຸດ
ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (Small and Medium Enterprises: SMEs) ເປັນກຸ່ມທຸລະກິດ ທີ່ສຳຄັນຂອງລະບົບເສດຖະກິດຂອງປະເທດຕ່າງໆ ໃນພາກພື້ນອາຊຽນ ເນື່ອງຈາກເປັນກົນໄກຫຼັກທີ່ສະໜັບສະໜູນການຂັບເຄື່ອນກິດຈະກຳ ແລະ ການເຕີບໂຕທາງເສດຖະກິດ ລວມເຖິງເປັນແຫຼ່ງຈ້າງງານ ແລະ ການສົ່ງອອກທີ່ສຳຄັນຂອງລະບົບເສດຖະກິດເຫຼົ່ານີ້ ເຊິ່ງຈະເຫັນໄດ້ຈາກຕົວເລກສະເລ່ຍທາງສະຖິຕິ ພົບວ່າ: ວິສາຫະກິດເຫຼົ່ານີ້ຄິດສະເລ່ຍ 96% ຂອງຈຳນວນວິສາຫະກິດທັງໝົດ ຂອງລະບົບເສດຖະກິດໃນພາກພື້ນອາຊຽນ ແລະ ມີສ່ວນສ້າງມູນຄ່າທາງເສດຖະກິດປະມານ 42% ຂອງມູນຄ່າລວມທາງເສດຖະກິດຂອງພາກພື້ນ ສົ່ງອອກ 25% ຂອງມູນຄ່າການສົ່ງອອກທັງໝົດ ແລະ ຈ້າງງານ 73% ຂອງການຈ້າງງານທັງໝົດໃນລະບົບເສດຖະກິດ ເມື່ອພິຈາລະນາສະຖິຕິສັດສ່ວນ ຂອງຈຳນວນວິສາຫະກິດຕໍ່ຈຳນວນປະຊາກອນ 1.000 ຄົນ ໃນສະພາບການຂອງແຕ່ລະປະເທດສະມາຊິກ ຈະເຫັນໄດ້ວ່າ ປະເທດອິນໂດເນເຊຍມີຕົວເລກສູງສຸດຢູ່ 196,9 ຮອງລົງມາແມ່ນໄທ (43,94) ສິງກະໂປ (35,15) ບຣູໄນ (23,99) ແລະ ມາເລເຊຍ (22,89)
ຖ້າພິຈາລະນາຈາກແນວໂນ້ມອຸປະສັກໃນຕະຫຼາດໂລກ ກໍ່ຈະຮູ້ເຖິງວິວັດທະນາການຂອງການດຳເນີນທຸລະກິດຂອງ ASEAN SMEs ກໍ່ຄື ວິສາຫະກິດສ່ວນໃຫຍ່ຈະຍັງຄົງ ດຳເນີນທຸລະກຳທາງການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດ ທີ່ມຸ່ງເນັ້ນ ການບຸກຕະຫຼາດຂອງປະເທດພັດທະນາແລ້ວ ໃນໄລຍະສັ້ນເຖິງໄລຍະກາງ ເນື່ອງຈາກຕະຫຼາດດັ່ງກ່າວ ຍັງມີລາຍໄດ້ໃນລະດັບສູງ ແລະ ມີຄວາມຕ້ອງການສິນຄ້າຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແຕ່ໃນໄລຍະຍາວ ຈະເລີ່ມຫັນມາບຸກຕະຫຼາດທີ່ເກີດຂຶ້ນໃໝ່ (Emerging Markets) ໃນກຸ່ມປະເທດອາຊຽນດ້ວຍກັນເອງ ແລະ ປະເທດກຳລັງພັດທະນາຫຼາຍຂຶ້ນ
ຜົນງານວິໄຈຂອງນັກວິຊາການ ແລະ ສະຖາບັນວິໄຈສ່ວນໜຶ່ງ ລະບຸວ່າ ASEAN SMEs ມີແນວໂນ້ມທີ່ຈະໃຫ້ນ້ຳໜັກຄວາມສຳຄັນ ກັບຕະຫຼາດໃນກຸ່ມປະເທດອາຊຽນດ້ວຍກັນເອງຫຼາຍຂຶ້ນໃນອະນາຄົດ ແລະ ຫຼາຍກວ່າວິສາຫະກິດຂະໜາດໃຫຍ່ ເມື່ອທຽບກັບປະເທດນອກກຸ່ມ ເຖິງຈະຢູ່ໃນພາກພື້ນອາຊີຄືກັນ (ເຊັ່ນ: ຈີນ)
ຢ່າງໃດກໍ່ຕາມ ASEAN SMEs ໃນພາບລວມຍັງຄົງປະເຊີນກັບປະເດັນບັນຫາທີ່ຍັງລໍຖ້າການແກ້ໄຂ ແລະ ພັດທະນາໂດຍເລັ່ງດ່ວນ ເພື່ອກຽມຄວາມພ້ອມສຳລັບການລວມຕົວເປັນປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນຢ່າງສົມບູນໃນປີ 2015 ທີ່ກຳລັງຈະມາເຖິງ ອັນຈະສົ່ງຜົນໃຫ້ຕະຫຼາດຂອງກຸ່ມປະເທດອາຊຽນລວມກັນເປັນຕະຫຼາດດຽວ (Single Market) ຊຶ່ງຈະເຮັດໃຫ້ສະພາບການດຳເນີນທຸລະກິດຂອງ ASEAN SMEs ປ່ຽນແປງໄປ ທັງນີ້ ປະເດັນບັນຫາ ແລະ ອຸປະສັກສຳຄັນທີ່ ASEAN SMEs ຕ້ອງສົ່ງ​ເສີມດຳເນີນການ ມີທັງໝົດ 4 ມິຕິ ໄດ້ແກ່:
ການເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ (Access to Finance) ຍັງຄົງເປັນບັນຫາສຳຄັນທີ່ສຸດ ໃນທຸກປະເທດສະມາຊິກຂອງ ASEAN SMEs ຕະຫຼອດມາ ເນື່ອງຈາກວິສາຫະກິດສ່ວນໃຫຍ່ມີຊັບພະຍາກອນ ແລະ ເງິນທຶນໝູນວຽນຈຳກັດ ບໍ່ມີຫຼັກຊັບຄ້ຳປະກັນທີ່ພຽງພໍ ມີພັດທະນາການທີ່ຊັກຊ້າ ແລະ ມັກຖືກສະຖາບັນການເງິນທີ່ປ່ອຍສິນເຊື່ອເບິ່ງວ່າມີຄວາມສ່ຽງສູງ ໂດຍສະເພາະວິສາຫະກິດທີ່ຫາກໍ່ເລີ່ມຕົ້ນກິດຈະການ (Start-up) ຫຼື ຕ້ອງການຂະຫຍາຍກິດຈະການ ດັ່ງນັ້ນ, ຝ່າຍທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃນດ້ານການກຳນົດນະໂຍບາຍເພື່ອສະໜັບສະໜູນສິນເຊື່ອໃຫ້ແກ່ວິສາຫະກິດເຫຼົ່ານີ້ ຈະຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງການຈັດສັນສິນເຊື່ອ (Credit Rationing) ຢ່າງເປັນທຳ ແລະ ທົ່ວເຖິງ ລວມເຖິງການຍົກລະດັບສັກກະຍະພາບຂອງວິສາຫະກິດໃຫ້ສາມາດວາງແຜນ ແລະ ບໍລິຫານຈັດການຊັບພະຍາກອນພາຍໃນໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບຍິ່ງຂຶ້ນ ເພື່ອສົ່ງເສີມໃຫ້ເກີດຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ແລະ ຫຼຸດອຸປະສັກຂອງວິສາຫະກິດ ໃນການເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນຕ່າງໆໄດ້

ຄວາມສາມາດທາງເທັກໂນໂລຢີ ແລະ ນະວັດຕະກຳ (Technology and Innovative Capability) ASEAN SMEs ໃນກຸ່ມປະເທດອາຊຽນເກືອບທັງໝົດ (ຍົກເວັ້ນ ສິງກະໂປ) ຍັງຂາດຄວາມສາມາດ ໃນດ້ານເທັກໂນໂລຢີ ແລະ ນະວັດຕະກຳ ດັ່ງທີ່ເຫັນໄດ້ຈາກຄວາມສາມາດໃນການບໍລິຫານຈັດການ ແລະ ໃຊ້ປະໂຫຍດຈາກເທັກໂນໂລຢີໃນລັກສະ​ນະການຄ້າ ແລະ ສັກກະຍະພາບດ້ານການວິໄຈ ແລະ ພັດທະນາ ລ້ວນຍັງຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳ ສ່ວນໜຶ່ງຂອງບັນຫາເຊື່ອມໂຍງມາຈາກການຂາດແຄນເງິນທຶນດັ່ງທີ່ກ່າວມາແລ້ວ
ທັກສະແຮງງານ (Labor Skills) ເປັນອີກປະເດັນບັນຫາໜຶ່ງ ເນື່ອງຈາກວິສາຫະກິດເຫຼົ່ານີ້ຍັງຄົງຂາດແຄນ ແຮງງານທັກສະຂັ້ນສູງ ທັງໃນເຊິງປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ ຜະລິດຕະພາບແຮງງານໂດຍສະເລ່ຍ (Average Labor Productivity) ຍັງຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳ ໂດຍສະເພາະທັກສະດ້ານກາຍປະຍຸກໃຊ້ເທັກໂນໂລຢີ ການໃຊ້ພາສາຕ່າງປະເທດ ແລະ ທັກສະທາງວິຊາຊີບທີ່ສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງວິສາຫະກິດຢ່າງແທ້ຈິງ
ປະການສຸດທ້າຍ ຄື ການເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດລະຫວ່າງປະເທດ (Internationalization) ວິສາຫະກິດຈຳນວນຫຼາຍຍັງຕ້ອງປະເຊີນກັບສະພາບແວດລ້ອມທາງທຸລະກິດ ແລະ ນະໂຍບາຍທີ່ບໍ່ເອື້ອອຳນວຍ ເຮັດໃຫ້ບໍ່ສາມາດເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດເປົ້າໝາຍໄດ້ຢ່າງເຕັມທີ່ ນອກຈາກນີ້ ຜູ້ປະກອບການຍັງຂາດຈິດວິນຍານຂອງການເປັນເຈົ້າຂອງກິດຈະການ (Entrepreneurial Spirit) ແລະ ທັກສະດ້ານການບໍລິຫານຈັດການ ຍັງບໍ່ສາມາດເຂົ້າເຖິງຂໍ້ມູນໄດ້ຢ່າງຄົບຖ້ວນ ການສະແຫວງຫາຮຸ້ນສ່ວນທາງທຸລະກິດ (Business Partners) ແລະ ການເຂົ້າຮ່ວມໃນເຄືອຂ່າຍການຜະລິດຂອງພາກພື້ນ (Regional Production Networks) ຍັງຄົງດຳເນີນການໄດ້ຢ່າງຈຳກັດ ລວມເຖິງຍັງມີບັນຫາດ້ານການດຳເນີນງານໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານ ແລະ ການຂໍໃບຮັບຮອງຄຸນນະພາບທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຕາມກົດລະບຽບ ຫຼື ຂໍ້ກຳນົດລະຫວ່າງປະເທດ
ປະເດັນບັນຫາຂ້າງຕົ້ນຖືເປັນບັນຫາສຳຄັນຂອງ ASEAN SMEs ທີ່ມີຄວາມສຳຄັນລຳດັບຕົ້ນໆ  ແລະ ຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂປັບປຸງ ແລະ ພັດທະນາໂດຍເລັ່ງດ່ວນ ເຖິງວ່າຈະຍັງມີປະເດັນບັນຫາໃນມິຕິອື່ນໆນຳ ເຊັ່ນ: ການເຂົ້າເຖິງປັດໄຈການຜະລິດ, ການບໍລິຫານຈັດການຕົ້ນທຶນ, ການແຂ່ງຂັນທີ່ເປັນທຳໃນຕະຫຼາດ ກົດໝາຍທຸລະກິດລະຫວ່າງປະເທດ ເປັນຕົ້ນ ປະເທດສະມາຊິກໃນປະຊາຄົມອາຊຽນຈຶ່ງຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງປະເດັນບັນຫາເຫຼົ່ານີ້ ແລະ ຮ່ວມມືກັນຢ່າງຈິງຈັງໃນການພັກດັນແນວນະໂຍບາຍ ແລະ ມາດຕະການຕ່າງໆ ເພື່ອຍົກລະດັບປະສິດທິພາບຂອງ ASEAN SMEs ຢ່າງເປັນຮູບປະທຳ ແລະ ໝັ້ນຄົງຕໍ່ໄປ


ປະ​ເດັນຫລັກ​ໃນ​ບົດ: “ວິສາຫະກິດສ່ວນໃຫຍ່ຈະຍັງຄົງ ດຳເນີນທຸລະກຳທາງການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດ ທີ່ມຸ່ງເນັ້ນ ການບຸກຕະຫຼາດຂອງປະເທດພັດທະນາແລ້ວ ໃນໄລຍະສັ້ນເຖິງໄລຍະກາງ ເນື່ອງຈາກຕະຫຼາດດັ່ງກ່າວ ຍັງມີລາຍໄດ້ໃນລະດັບສູງ ແລະ ມີຄວາມຕ້ອງການສິນຄ້າຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແຕ່ໃນໄລຍະຍາວ ຈະເລີ່ມຫັນມາບຸກຕະຫຼາດທີ່ເກີດຂຶ້ນໃໝ່ (Emerging Markets) ໃນກຸ່ມປະເທດອາຊຽນດ້ວຍກັນເອງ ແລະ ປະເທດກຳລັງພັດທະນາຫຼາຍຂຶ້ນ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here